.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقدي بر نارسايي هاي مديريتي در استان؛
لزوم خانه تکانی ساختمان مدیران مازندران!
مدیری که بجای پاسخگویی جوانمردانه و شجاعانه نسبت به ضعف ها و یا حتی ضعیف نمایی های حوزه مدیریتش، به شکایت و پرخاش و تنبیه و انتقام منتقدان و رسانه ها و حتی ارباب رجوع پناه می آورد، او تا چه اندازه با منویات رهبر معظم انقلاب، قابل تطبیق است؟!
لزوم خانه تکانی ساختمان مدیران مازندران!

کسی تردید ندارد که مسیرهای پیش روی مدیران جامعه ، همواره نمی توانند هموار و کفی و یکنواخت و اتوبان و بی حادثه باشند و اتوبوس مدیران همیشه بی تلفات و بی تاخیر، از مبدا به مقصد طی طریق کند!

قطار مدیریتی جامعه، مثل مراحل رشد انسان از کودکی تا بزرگسالی است که برخلاف نوازش های والدینی اولیه دوران کودکی، کودک دیروز بایستی دوران نوجوانی پرالتهابی را پشت سر بگذارد که روانشناسان این دوره را به جاده های صعب العبور، سنگلاخ، کوهستانی، بارانی، شب، تاریک، طوفانی، لغزنده، ریزش کوه، رانش زمین، عبور حیوانات درنده، یخبندان، برفگیر، فاقد دید کافی، راهبندان، پرتصادف، پرترافیک و خلاصه گاهی هم ناامیدکننده و هراسناک تعبیر می کنند!

مدیر همانند کشتی گیری است که با ذخیره های ارزشمند تمرین و تجربه، روی تشک های شهرستانی و استانی و ملی و بین المللی مبارزه با حریفان قدر که همان مشکلات مردم اند، رفته و دقیقاً در زیر ذره بین نگاه مربیان تیزبین و تماشاگران و یا همان افکار عمومی، در تلاش و تکاپوست تا در نهایت شفافیت و علنی، با اجرای فنون اصیل و بدیل، پشت مشکلات را به خاک رسانده و ضربه فنی کند و یا از حریف چغر خود با اجرای فنون متنوع یک خم، دو خم، زیرگیری، فتیله پیچ، سالتو، فیتو، بارانداز، درخت کن، سر و ته یکی و دهها فن ریز و درشت دیگر و حتی اگر لازم شد با خارج کردن مشکلات از تشک, از حریف امتیاز گرفته و نگذارد کار به کلینچ رسانه های منتقد و یا اگر و اماهای بدشانسی ها و غیره کشیده شود!

بحث من بحث همراهی با نمایندگان امضاءکننده تحقیق و تفحص و قرار گرفتن در لیست همیشگی مخالفان و موافقان نیست که اصلاً با این تقسیم بندی ها سر سازگاری ندارم و معتقدم با نگاه آزادمنشانه می توان نسبت به کار خوب سرتعظیم فرو آورد و در قبال کار ناپسند نیز به طراحی مصاف همه جانبه پرداخت، بحث من، بحث دفاع از منافع آسیب پذیرانی است که از مدیریت ناکارآمد متضرر شده و ساده دلانه و صادقانه منتظر گشایش و حتی اعجاز مدیریتی در دستگاههای اجرایی استان اند!

از این لحاظ وقتی که حقیر در چشم انداز های کوتاه و بلندم با مدیران نازک نارنجی و کم طاقتی مواجه می شوم که پختگی لازم را برای استقرار در آن مقام رفیع را ندارند، متحیر می مانم و مصرانه از خودم می پرسم که آنها چگونه می خواهند و یا می توانند با این همه کم زوری و کم شوری، بار سنگین مسئولیت حل این همه مشکلات اساسی و بنیادین مردم را به سرمنزل مقصود برسانند؟!

مدیری که باج می دهد تا نقد نشود! باند می سازد تا آنگونه که خودش می خواهد، دیده شود! دروغ می بافد تا با فریب، امتیاز بگیرد! تملق و چاپلوسی و مافوق پرستی می کند تا ضعف های خود را بپوشاند! وعده های عمل نشده، دپو می کند و به روی مبارکش هم نمی آورد و قصورش را به گردن دیگران می اندازد! و یا مدیری که بزدلانه در گذر از فضای انتقادی، فریاد می کشد تا ترس خود را از مواجهه با نقد سازنده پنهان نگه دارد! چگونه می تواند در روزهای سخت تخریب و تحریم و تهدید و مخالفتهای بیرحمانه بیگانگان با نظام، طاقت بیاورد؟!

مدیری که بجای پاسخگویی جوانمردانه و شجاعانه نسبت به ضعف ها و یا حتی ضعیف نمایی های حوزه مدیریتش، به شکایت و پرخاش و تنبیه و انتقام منتقدان و رسانه ها و حتی ارباب رجوع پناه می آورد، او تا چه اندازه با منویات رهبر معظم انقلاب، قابل تطبیق است؟!

مدیری که نمی داند و اما دم از دانایی می زند! مدیری که نمی تواند و اما مدعی توانایی است! مدیری که نمی خواهد و اما لاف گزاف می زند! تا کی باید عزت و اعتبار کاذب او که وامدار اعتماد مردم به نظام وحضور او بر کرسی قدرت است، تداوم یابد؟!

چرا قبل از آن که بسیار دیر شود و کار از کار بگذرد، دست بکار نمی شویم و به خانه تکانی ساختمان مدیران استان نمی پردازیم و چینش موجود را دستخوش اصلاح منبعث از اعمال سلیقه های عمومی مردم نمی کنیم؟!

آقایان محترم، امام راحل فرموده بودند؛ ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم! و اگر هنوز بر مرام امامیم که یقیناً همینطور است، چرا چشم بر شرم ورزی ها، دوستی ها، رفاقت ها، همپالکی ها، سفارشات و حمایتهای خاص نمی بندیم و گره از کار فروبسته مردم نمی گشائیم؟!

آیا واقعاً قبول نداریم که ما در طول سالهای گذشته نتوانسته ایم از همه پتانسیل های بخش کشاورزی بهره برداری کنیم و مازندران را که مستعدترین اقلیم جهان برای کشاورزی و اصلاً قطب کشاورزی کشور است، به جایگاه مطلوب تولید و اشتغال و درآمد برسانیم و با اتخاذ سیاست های درست، تصمیمات منطقی، لابی های کشوری، بازاریابی های جهانی و حمایت های کارشناسی در قیمت گذاری داده ها و ستاده ها، کشاورزی مازندران را به شغلی مقرون به صرفه مبدل سازیم؟!

آیا واقعاً قبول نداریم که ما در طول سالهای گذشته نتوانسته ایم قابلیتهای فراوان بخش گردشگری و میراث فرهنگی را شکوفا کرده و مازندران را که کامل ترین کلکسیون استعدادهای گردشگری جهان را در همه ابعاد متصوره به خود اختصاص داده، با جذب سرمایه گذاران و ارائه طرحهایی برای فعالسازی بخش خصوصی، از این فلاکت اقتصادی و بیکاری و بی سامانی اجتماعی جوانان نجات دهیم؟!

آیا واقعاً قبول نداریم که ما در طول سالهای گذشته نتوانسته ایم بسترهای رشد و توسعه و تعالی و بهبود وضعیت صنعت را شناسائی کرده و با جلوه های بارزی همچون شهرکهای صنعتی و یا کارخانجات صنعتی و پالایشگاهها و پتروشیمی ها و خودرو سازی ها و نوردها و سایر صنایع دریایی و کشاورزی و صنایع مادر، به یاری مازندرانی بشتابیم که نه از اصفهان و تبریز چیزی کم دارد و نه با سمنان و کرمان و خوزستان قابل مقایسه است؟!

آیا واقعاً قبول نداریم که ما در طول سالهای گذشته نتوانسته ایم منابع ارزشمند و گرانسنگ طبیعی خود را حفظ کرده و نیز برنامه توسعه متعارف آنها را اجرائی کرده و بجای کویرزدائی، دچار جنگل زدائی نشویم و مازندران را که به مراتع و جنگلش، اشتهار جهانی دارد، اینگونه در تهدید کویرشدن گرفتار نسازیم؟!

آیا واقعاً قبول نداریم که در طول سالهای گذشته نتوانسته ایم کارنامه موفقی در حوزه حفظ محیط زیست مازندران داشته باشیم و این محیط پرموهبت الهی را در خشکی، دریا، هوا، جنگل، رودخانه، سواحل و سایر اماکن بکر و طبیعی و دست نخورده، اینگونه با خطرات و تهدیدات محیط زیستی مواجه نسازیم؟!

آیا واقعاً قبول نداریم که ما در طول سالهای گذشته نتوانسته ایم اتفاق بزرگی را در شیلات، دام و طیور، باغداری، زنبورداری و دهها فعالیت تولیدی مشابه رقم زده و همچنان در حال و هوای سنتی, متوقف مانده ایم؟!

آیا واقعاً قبول نداریم که در طول سالهای گذشته نتوانسته ایم در حل و یا کاهش معضلات اجتماعی موفق عمل کنیم تا جائیکه امروز رسماً اعلام می شود که مازندران از خط قرمز اعتیاد عبور کرده و یا در رتبه چهارم طلاق کشور قرار گرفته ایم و یا مثلاً وضعیت تکدی گری و روسپی گری و سرقت اموال، منازل، مغازه ها و خودروها و نیز زورگیری و مزاحمت اخلاقی در مازندران بسیار وخیم است؟!

آیا واقعاً قبول نداریم که در طول سالهای گذشته نتوانسته ایم مبارزه موفقی را با پدیده های نارضایتی آفرینی همچون گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، بنجول فروشی، بدفروشی، رانت خواری، تبعیض، پارتی بازی، اختلاس و ارتشاء و سهم خواهی انجام دهیم، تا جائیکه می توان تعبیر بعضی ها را پذیرفت که امروز مازندران به شهر امن برخی از زیاده طلبان و تمامیت خواهان اداری مبدل شده است؟!

آیا واقعاً قبول نداریم که در طول سالهای گذشته نتوانسته ایم عملکرد مطلوب نظر بانکی و بیمه ای و مالیاتی و گمرکی داشته و یا حداقل می توانستیم از این پتانسیل ها بیشتر بهره برداری می کردیم تا با کج شدن مسیر تسهیلات بانکی یک بخش به بخش دیگر و یا این همه معضل مالیاتی و معاملاتی در مازندران مواجه نباشیم؟!

آیا واقعاً همه این گفته ها و نگفته ها، از مصادیق بزرگ نمایی ها و سیاه نمایی ها هستند و حتی یکی از آنها هم با واقعیات و آمارهای موجود انطباق عینی ندارند و آیا واقعاً نمی توان مدیری را به اتهام کم کاری و یا بدکاری و عدم موفقیت کنار گذاشت و همجنان باید تابوی حضور آنها را مثل یک بختک روی خود حس کرد و به این باور رسید که مدیران فقط با جابجایی های عمودی و افقی و یا با بازنشستگی قابل تغییرند؟!

آیا واقعاً ما بزرگ نمایی و سیاه نمایی می کنیم، یا شما کمی زیاده از حد، عالی نمایی و آرام نمایی و زیبا نمایی می کنید؟!چه کسی باید عقب نشینی کند؟! مایی که به وافعیت ها نزدیکتریم، یا شمایی که دچار پدیده طنز و هنرمندانه خودگویی و خودخندی شده اید؟!

آقایان عزیز، شما که به حضور در کابینه های نهم و دهم افتخار کرده و می کنید، چرا نباید حداقل به اندازه یک اقدام رسانه ای شده در مازندران، به سیره مدیریتی رئیس جمهوری اقتدا کنید که مدعی ارائه الگوهای مدیریتی به عرصه های جهانی است و درست یا نادرست به جابجایی های پیوسته و پایان ناپذیر ناشی از ناکارآمدی مدیران عالی اش اشتهار یافته و همین الان هم که چیزی به پایان استقرار دولتش نمانده، همچنان به رسالتش عمل می کند و در بالاترین سطوح مدیریتی، شجاعانه به تغییر ناکارآمدها و انتصاب توانمندترها می اندیشد؟!

البته این نوشتار به معنای آزادی عمل رسانه ها و منتقدان تا مرزهای تخریب و افسارگسیختگی و یا حتی ناسپاسی در قبال مدیران جوانی که انصافاً منشاء تحولات بزرگ در حوزه مدیریتی خود شده و در فرایند تطبیقی، قابل قیاس با مدیران قبل از خود نیستند، نبوده و اتفافاً اینجانب نه تنها بر حفظ و ادمه مسئولیت آنها اصرار می ورزم، بلکه در جابجائی های احتمالی آینده نیز بر شناسائی و بکارگیری و شکوفائی استعدادهای جوان بومی تاکید می نمایم و بسیار هم شایسته و بجاست تا در همین فرصت از آنها امتنان و قدرشناسی بعمل آورم و اعتراف می کنم که وجود اینگونه مدیران خدوم و موفق نیز در طبقه مدیران موجود، کم نبوده و دارای فراوانی قابل اعتناء هستند و از این بابت از مدیران ارشد هم متشکرم!

آنچه که مرا به قلم زدن در این وادی وادار کرده، یقیناً ضرورت جراحی و جداسازی همان عده معدود از مدیرانی است که متاسفانه دارای جلوه های غیرقابل اغماض اند و سلامتی پیکره مدیریتی جامعه را تهدید می کنند و از طرفی افکار عمومی نیز متاثر از ضعف مدیریتی آنان، به منفی اندیشی در باره کلیت و جامعه مدیریتی استان سوق یافته اند و این تاکید نه تنها مخالفت با مدیران موفق نیست، بلکه تلاش برای دفاع از همان قشر از مدیران است که متاسفانه وقتی آتش بگیرد، تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.

در پایان تاکید می گردد که از مدیران ارشد استان انتظار می رود تا با ایجاد نظرسنجی ها، ارزیابی های ثالث و بی طرف و جامع و تخصصی و نیز با ایجاد اتاق های فکر و هم اندیشی، تلاش نو و همه جانبه ای را بیآغازند تا با ایجاد تغییرات منطقی و مطالعه شده و جابجایی لکوموتیورانها، قطار مدیریتی استان بتواند از پیچ خطرناک و حادثه ساز مدیریت استان در این برهه از زمان به سلامت گذر کند و بحرانهایی را که در قله های مشکلات و اعتراضات مردمی و نیز ارتفاعات مچ اندازی همترازان، مدیران را در تهدید سقوط قرار داده اند، با کمترین تلفات و تبعات طی کرده و پشت سر بگذارند.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دهیار یکی از روستاهای شهرستان محمودآباد 27 مرداد 1391
چرا باید روسای بعضی از ادارات مانند ...بجای رسیدگی به امورات اداره خود و رفع مشکلات ان - در ساعات اداری در جلسات مختلف در شهر و روستا جهت ارتقای مدیریتی خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. آقای استاندار مشکل مدیریتی استان این افراد هستند که مردم را بازیچه خود قرار دادند و به ظاهر شعار خدمت رسانی و نوکری به مردم را سر می دهند !
شهروند محمودآبادی 27 مرداد 1391
دوست عزیز جانا سخن از دل ما می گویی خدا شاهد است که همین فردی را که نام بردی بجای پرداخت کامل سرانه دانش اموزی به مدارس شهرستان و رفع مشکل و دغدغه مدارس شهرستان- پول های زیادی را برای جلب توجه هیئت ها و گروه های مختلف در سطح شهر و روستاهای شهرستان ... به خود با ادعای مذهبی بودن و مردمی بودن جهت رسیدن خود به پست های بالاتر هزینه می کند و با سندسازی های مالی مختلف هیچ اثری از خود بجا نمی گذارد. دوست عزیز کجاست گوش شنوا؟ دستگاههای نظارتی استان کجایند ؟ استاندار محترم - مدیرکل محترم - با عدم رسیدگی به این موارد اخرت خود را به دنیای خود نفروشید - روزی خواهد امد ...
نا شناس 27 مرداد 1391
احسنت بسيار جالب مسائل موچود استان را بصورت آگاهانه،علمي ،با حضور ذهن و دلسوزي حاص رصد كرديد آقايان و سروران ارشد جامعه اسلامي عزيزمان چاه را تبيين وراه را بدرستي نشان دادند تاكيد مي شود از اين فرصت طلايي استفاده نموده و در مرجله اول با تشكيل اتاق فكر براي رسيدن به آرمان ها و مقاصد متعالي هم پيمان شويم بسم الله
نا شناس 27 مرداد 1391
احسنت بسيار جالب مسائل موچود استان را بصورت آگاهانه،علمي ،با حضور ذهن و دلسوزي حاص رصد كرديد آقايان و سروران ارشد جامعه اسلامي عزيزمان چاه را تبيين وراه را بدرستي نشان دادند تاكيد مي شود از اين فرصت طلايي استفاده نموده و در مرجله اول با تشكيل اتاق فكر براي رسيدن به آرمان ها و مقاصد متعالي هم پيمان شويم بسم الله
نعمتی 27 مرداد 1391
برادر عزیز وقتی انتصابات میشود سیاسی و جناحی نه شایستگی و لیاقت افراد چه انتظاری داری ؟؟؟؟؟؟
وقتی فرماندار محترم مرکز استان و یا بعضی از مدیران با نظر مستقیم نمایندگان انتخاب میشوند مسلما دیگر نمیتوان از ضعف یا عدم توانایی مدیر مربوطه از مسئولین استانی سوال شود و بعبارتی خودکرده را تدبیر نیست !!!!!!
این استان هر روز بجای توسعه و پیشرفت از قطار حرکت رو به جلوی این نظام پیدا شده و درگیر قشری نگری و .. میباشد
یه سوال از مدیران استانی و نمایندگان محترم مردم در مجلس دارم خدایی فارق از تعصبات و ..... شما خودتون چه نمره از بیست به مدیران استانی میدهید ؟؟؟؟؟؟
مطمئنا پاسخ شما 5 هم نیست!!!!!
متاسفانه نماینده جدید ساری جناب اقای دامادی بر خلاف پدر بزرگوارشان بجای حل بعضی از مشکلات شهر ستان ساری و نظارت برعملکرد مدیران مرکز استان از جمله فرماندار محترم ساری در خصوص مباحث صنعت . کشاورزی . امور فرهنگی وووووو دنبال عضویت در سازمانهای مردم نهاد برای انتخابات آینده میباشند چون وقتی جناب آقای دکتر شجاعی در انتصاب آقای حسین نژاد نقش داشته دلیلی بر بیان ضعف ایشان نداره بعنوعی انتخاب خودش زیر سوال میره و از مسئولین استان هم انتظاری نیست
نا شناس 27 مرداد 1391
با سلام و عرض تبريک فرا رسيدن عيد فطر، پيشنهاد ميکنم يک نظر سنجي در اين سايت برگذار کنيد تا مديران ناکارآمد و ناشايست توسط مردم که ولي نعمتان جامعه اسلامي هستند معرفي شوند. البته دلايل ناکارآمدي نيز بيان گردد.
با تشکر
alavi 27 مرداد 1391
این شمال نیوز همیشه میخواد مدیرهای استان رو به چالش بکشونه
پس از انتخابات چندین بار از هادی ابراهیمی نوشتم ولی هیچکدوم را منتشر نکرد حال اگر از ایشون انتقاد میکردم حتما منتشر میکرد
سید 28 مرداد 1391
آقای شجاعی ایول بابا ، با این تفحص ها ( انتصابات چهاردانگه ایها و بستگان ) موافقی .....
بابایی کارنامی : اداره تعاون -کار / رضایی کلانتری /حسینی نژاد فرماندار ساری/ رجبی /ابراهیمی: ارشاد /عبوری شهردار / صداقتي پور رييس اموزشكده فني حرفه اي/ شريعت نژاد مدير كل فني حرفه اي و معاونش زمانی ( برادر خانمت )/بريماني اموزش و پرورش ناحيه /فريدوني اموزش و پرورش ناحيه 1ساري/ وفايي نژاد با مدرك ليسانس معارف دانشكاه ازاد دامغان
حامی ولایت 28 مرداد 1391
با سلام
بنده در ادارهای کار میکنم که دریافتی خالص مدیر اداره 7000000 تومان در ماه است مدیری که نه مدرک خاصی دارد نه توامندی خاصی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در همین اداره حداقل 10 نفر در ماه حقوق بالای 4000000 تومان دارند و بنده کارشناس با مدرک مهندسی 650000 تومان البته 40 نفری مانند بنده هستند
حالا واقعا این مدیر می تواند در خط ولایت حرکت کند به نظر شما عدالت به ذهنش خطور میکند و یا ارباب رجوع را تکریمی در کار خواهد بود
منویات رهبر ما بسیار کار گشاست ولی متاسفانه او یاری ندارد ............
رهبر ما تنهاست
نا شناس 30 مرداد 1391
البه اقایان تمام مشکلات را به پای تحریم می گذارند بد مدیریتی بی مدیریتی بیسوادی رانت فامیل بازی را جزء اقدامات شایسته سالاری خدایی اقایانی که درمجلس سوگند یاد می کنند که پاسدار حریم انقلاب واسلام عزیز باشند خدایی این گونه عمل می کنند یادل امام زمان را درد می اورند تا کی باید اینگونه حرف زد چرا به دستورات دین مبین اسلام عمل نمی کنیم؟کی باید عمل کند؟اقایان تنها کشور شیعه دنیا هستیم که به برکت خون شهدا وامام امت حکومت ما جعفری است مسولان شمارا به خدا از خدا وشهدا وامام شهدا بترسید وحیا کنید که وام دار شهدا هستید سنگ ولایت مظلوم را به سینه می زنیم ولی عمل هیچ|

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.